ماشینی

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه با فرش ۱۲۰۰ شانه

یکی از مهم ترین عناصر تشکیل دهنده زیبایی هر خانه ای، فرش های ماشینی و یا دستباف هستند که زیبایی خاصی می توانند به فضای بی روح منازلتان ببخشند. برای اینکه جلوه ای خاص و بی نظیر به خانه های خود ببخشید باید فرش مناسب سبک دکوراسیون خود را خریداری کنید تا تناسب خوبی در محیط ایجاد شود. امروزه فرش های ماشینی با شانه و تراکم های مختلفی بافته می شوند که در ادامه به بیان تفاوت فرش ۷۰۰ شانه با فرش ۱۲۰۰ شانه پرداخته ایم.

بررسی ویژگی های فرش ۱۲۰۰ شانه:

یکی از اصلی ترین عناصر رقم زننده زیبایی و کیفیت فرش ها، شانه و تراکم آن ها می باشد. فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ نمونه ای از فرش های ماشینی است که با ۱۲۰۰ گره در عرض و ۳۶۰۰ گره در طول بافته شده است که هر چه این میزان شانه و تراکم افزایش پیدا کند، مسلما از تعداد گره بیشتری برای بافت طول و عرض قالی ماشینی استفاده می کنند که این افزایش تعداد گره، روی ضخامت بافته تاثیر گذاشته و ضخامت آن ها کم می شود.

فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته و ساده از دسته فرش های ماشینی لوکس و خاص هستند که به دلیل داشتن ضخامتی کم و بافتی برجسته بسیار به فرش های دستباف شبیه می باشند. از طرفی هم در نظر داشته باشید که فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ ضخامتی برابر ۶ میلی متر دارد و با نمره نخ خاب ۳۶ و ۴۰ نیز بافته می شوند که دلیل ضخامت کم فرش ۱۲۰۰ شانه، بخاطر تعداد بالای گره های بافته شده در قالی می باشد.

بررسی ویژگی های فرش ۷۰۰ شانه:

شما باید در زمان خرید فرش با تفاو های آن ها آشنایی داشته باشید چرا که خرید فرش مناسب که بعد از مدتی آسیب نبیند اهمیت زیادی دارد که در ادامه به بیان تفاوت فرش ۷۰۰ شانه با فرش ۱۲۰۰ شانه خواهیم پرداخت. اگر از دسته خانوداه هایی هستید که در منزلتان رفت و آمد زیاد است و فرش را زیاد میشوئید، خرید فرش ۷۰۰ شانه دستبافگونه برای شما بسیار مناسب می باشد.

چرا که فرش ۷۰۰ شانه ماشینی با شانه و تراکم های مختلفی بافته می شود که پر فروش ترین فرش ۷۰۰ شانه، فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ و تراکم ۳۰۰۰ می باشد که به دلیل کیفیت بالای فرش ۷۰۰ شانه ماشینی امروزه با جدیدترین دستگاه ها به صورت گلبرجسته نیز بافته می شوند. فرش ماشینی ۷۰۰ شانه با دلیل بافته شدن با شانه و تراکم پایین، دارای ضخامتی مناسب بوده است در برابر پاخور مقاومت و برگشت پذیری خوبی دارند.

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه با فرش ۱۲۰۰ شانه:

یکی از مهم ترین تفاوت های فرش ۷۰۰ شانه با فرش ۱۲۰۰ شانه وابسته به میزان شانه و تراکم، ضخامت آن ها می باشد چرا که فرش ۷۰۰ شانه دارای ضخامتی حدود ۱۰ میلی متر می باشد و برای منازلی که پاخور زیادی دارند مناسب می باشند و از طرفی هم فرش ۱۲۰۰ شانه دارای ضخامتی حدود ۶ میلی متر می باشد که این نوع فرش تنها برای منازل کم رفت و آمد مناسب می باشد.

  • قیمت فرش ۷۰۰ شانه بسیار کمتر از فرش ۱۲۰۰ شانه می باشد، به گونه ای که فرش ۱۲۰۰ شانه به عنوان گران ترین فرش لوکس به حساب می آید.
  • به دلیل تراکم بالایی که در بافت فرش ۱۲۰۰ شانه وجود دارد، دارای نقشه هایی ظریف، ریز نقش تر و زیباتر از فرش های ۷۰۰ شانه هستند.
  • قرار گرفتن اجسام سنگین روی فرش ۱۲۰۰ شانه می تواند در طولانی مدت به بافت آن آسیب وارد کند اما فرش ۷۰۰ شانه به دلیل داشتن تراکمی پایین، قابلیت برگشت پذیری خیلی خوبی دارد و به آسانی آسیبی به بافت آن وارد نمی شود.

کلام آخر:

جهت خرید فرش های ماشینی ابتدا باید به سبک زندگی خود توجه ویژه ای داشته باشید چچرا که فرش های تراکم بالا تنها برای منازل کم رفت و آمد مناسب بوده و همچنین فرش های تراکم پایین برای منازل پر رفت و آمد مناسب هستند و تا ۱۰ سال نیز ظاهر روز اول خود را از دست نمی دهند. همچنین فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۷۰۰ شانه هر دو از دسته فرش های سبک مدرن، کلاسیک و سنتی نیز هستند که دست شما برای انتخاب باز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *