ماشینی

راهنمای خرید فرش ماشینی

یکی از مهم ترین عناصر جلوه بخش هر خانه ای، فرش ها می باشند چرا که این بافته یا قالی ها هستند که سبب جلوه بخشیدن به خانه و دکوراسیون می شوند. وجود فرش در هر خانه ای الزامی می باشد که این روز ها فرش های ماشینی طرفداران زیادی پیدا کرده اند و برای انواع سبک های دکوراسیون نیز مناسب می باشند. اگر می خواهید خریدی عاقلانه از بهترین برند فرش ماشینی داشته باشید، راهنمای خرید فرش ماشینی را قبل از خرید قالی مطالعه کنید.

شناخت فرش بر حسب جنس:

برای خرید فرش ماشینی با بهترین کیفیت باید به جنس فرش ها نیز توجه ویژه ای داشته باشید چرا که فرش های ماشینی با نخ های مختلفی بافته می شوند که عمدتا بهترین قالی ماشینی، فرشی است که با نخ آکریلیک بافته شده باشد اما اینکه چگونه تشخیص دهید که قالی بافته شده با نخ اصل است یا تقلبی نیز اهمیت زیادی دارد! انواع نخ ها عبارتند از:

  • نخ آکریلیک؛
  • نخ ویکرون؛
  • نخ پلی استر.

نخ آکریلیک نمونه ای از نخ های درجه یک می باشد که بسیار به نخ پشم طبیعی شبیه می باشد و به همین دلیل فرش های بافته شده با نخ آکریلیک بسیار به فرش دستیباف شبیه می باشند.

انتخاب فرش مناسب با توجه به مکان:

همانطور که راهنمای خرید فرش ماشینی مطالعه کردید حتما تا بحال متوجه منظور ما برای خرید بهترین فرش ماشینی شده اید! برای خرید فرش مناسب باید ابتدا مکان مورد نظر خود را در نظر بگیرید بدین صورت که اگر فرش برای سالن پذیرایی می خواهید مسلما خرید فرش بافته شده با نخ آکریلیک مناسب آن مکان می باشد چرا که این نخ قابلیت برگشت پذیری خیلی خوبی دارد و از طرفی برای مکان های پر رفت و امد دیگر نخ ها مناسب بوده و در برابر شستشو بسیار مقاوم می باشند.

انتخاب فرش مناسب با توجه به سبک زندگی:

ما در این مقاله سعی کردیم تا نکات تخصصی فرش ماشینی را به خوبی بیان کنیم چرا که انتخاب فرش مناسب با توجه به سبک زندگی بسیار مهم می باشد.  اگر از دسته خانوده های شلوغ هستید و یا حیوان خانگی دارید نمی خواهید زود به زود کثیفی سطح فرشتان نشان داده شود، خرید فرش با رنگ تیره و یا خرید فرش روشن با رنگ بوم زمینه روشن نیز برای شما مناسب می باشد.

سخن پایانی:

توجه به نکات تخصصی فرش ماشینی در زمان خرید اهمیت زیادی دارد چرا که انواع فرش های ماشینی با شانه و تراکم های مختلفی اعم از ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه با انواع نخ های مختلف نیز بافته می شوند که از طرفی هر یک از فرش ها دارای سبک و طرح های خاص مختص به خود می باشند که باید تمامی این عوامل را در نظر بگیرید. توجه به راهنمای خرید فرش ماشینی به شما این کمک را می کند تا بهترین مارک فرش ماشینی ایرانی خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *